Monday, September 29, 2008

Salam Aidil Fitri

Assalamualaikum,
Alhamdulillah, hari ini adalah hari terakhir kita berada di bulan Ramadhan, setelah berjaya mengharungi cabaran seharian berpuasa. Saya mengucapkan tahniah kepada yang berjaya mengekang nafsu durjana dalam melakukan ibadat di bulan mulia ini. Kepada yang kurang berjaya, doakanlah agar kita dipanjangkan dan diberkati usia kita agar dapat berjumpa lagi Ramadhan akan datang 1430H, untuk manfaatkan sebenar-benarnya ibadah dan mengabdikan diri kepada Allah SWT.

Di samping bergembira bersama keluarga, saya harap kita akan teruskan tradisi ziarah-mengziarahi ke rumah-rumah sanak-saudara untuk mengeratkan lagi silaturrahim di antara kita, terutama sekali dengan rakan-rakan kita yang sudah lama tidak ketemuan.

Kepada suami, mohonlah maaf pada isteri anda, walaupun berat bagi seorang lelaki ingin memohon maaf, ampunkanlah dosa mereka, hargailah jasa dan penat lelah isterimu.

Kepada Isteri pula, sayangilah suamimu, mohonlah ampun dan maaf dari suami,agar kehidupan kalian sentiasa diberkati Allah.

Kepada anak-anak, khususnya yang dah lama tak ketemu ayah bonda, jangan jadikan alasan sibuk sebagai penghalang silaturrahim kalian sekeluarga, jangan derhaka pada ayah bonda, pohonlah ampun sebanyak²nya. Teruskan tradisi untuk maaf-memaafkan sesama insan walaupun setelah habisnya raya.

Akhir kalam, kepada abah dan maa, papa dan mama, kakak, abang, adik-adik, isteri, saudara-mara, rakan-rakan yang disayangi, hati-hati di jalanraya, maaf zahir batin.

darulhannan...


No comments: